Monday 2 April 2012

Situasi 23 ~Khidmat Pelanggan~

Petang semalam aku dan beberapa orang rakan telah ke sekolah di Batang Kali untuk urusan pengajaran makro. Selesai sahaja urusan sekolah, kami telah singgah di pekan Batang Kali. Kami telah mengunjungi beberapa tempat seperti Econsave, Marry Brown dan akhir sekali ke Pusat Pakaian Hari-hari.
Daripada tiga tempat tersebut, aku sangat berpuas hati dengan layanan yang telah diberikan oleh pekerja di kedai Pusat Pakaian Hari-hari tersebut. Mereka sangat mesra dengan pelanggan. Mula-mula masuk kami telah ditegur dengan sapaan 'hai,selamat datang', 'boleh saya tolong', terima kasih, sila datang lagi' dan yang paling buat aku berpuas hati dengan khidmat pelanggan yang diberikan ialah salah seorang pekerjanya datang memberi bakul kerana melihat kami susah untuk memegang barang yang telah dibeli.


PENDAPAT:
Jika setiap kedai di Malaysia mengamalkan etika seperti di Pusat Pakaian Hari-hari sudah tentu semua pelanggan akan berpuas hati dan ingin selalu ke kedai tersebut. Namun, hal ini jarang berlaku di kedai-kedai di Malaysia kerana kebanyakan khidmat pelanggan yang disediakan tidak memuaskan.

No comments:

Post a Comment